مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

مدل نظري اجراي مديريت ارتباط با مشتري شامل سه بعد فكري، اجتماعي و فناوري اطلاعات مي باشد. در اين مقاله ضمن معرفي اصول و مفاهيم مديريت ارتباط با مشتريان و مزاياي به کارگيري آن، روندهاي ارتباط با مشتري و چالش هاي پيش روي سيستم هاي CRM و مدل اجرا و همچنين ارايه راهكار اجرايي فرايند پياده سازي اين سيستم در سازمان مورد بررسي قرار مي گيرد.

 

 

 

چکیده: 
بي شك مي توان گفت مهمترين دارايي اغلب سازمان ها مشتريان آن ها هستند. مشتريان به خاطر ارتباط مستقيمي كه با اقدامات يك سازمان دارند، منبع ارزشمندي براي فرصت ها، تهديدات و سوالات عملياتي مرتبط با صنعت مربوطه مي باشند.امروزه براي رشد و بقا در عرصه رقابت اقتصادي، شركت ها و سازمان ها بايد به مشتري مداري اهميت ويژه اي داده و ارتباط خود را با خريداران كالا بيش از پيش افزايش دهند. در روندهاي کسب و کاري جديد، به دست آوردن رضايت مشتريان جايگاهي مهم و حياتي در اهداف شركت ها به خود اختصاص داده است و مديران ارشد به خوبي مي دانند موفقيت آن ها در راه رسيدن به اهداف کلان بنگاه، در گرو جلب رضايت مشتريان است. از سوي ديگر نمي توان گفت همه مشتريان به يک اندازه در موفقيت شركت نقش دارند. بنابراين جلب رضايت مشتريان كليدي، حساسيت بيشتري خواهد داشت.

 

 

به اين ترتيب لازم است در سازمان، سيستمي براي جذب و حفظ مشتريان طراحي و پياده سازي شود، سيستمي كه بتواند روابط سازمان و مشتريان را به خوبي مديريت كند. امروزه اين سيستم ها به سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتريان مشهور شده اند و نرم افزارهايي نيز با نام CRM به بازار آمده است كه مي توانند سازمان را در راه جلب رضايت مشتريان تواناتر سازند كه هدف آن ها توانمند سازي سازمان براي ارايه خدمات بهتر به مشتريان از طريق ايجاد فرايندهاي خودكار و يكپارچه براي جمع آوري و پردازش اطلاعات شخصي مشتريان است.

 

 

 

مديريت ارتباط با مشتري متشكل از فرايند كسب و كار، فناوري و نقش هاي لازم جهت اداره كردن مشتريان در مراحل متعدد چرخه حيات سازمان است. مراحل اجراي آن عبارتند از تجزيه و تحليل نيازها، طراحي و اجراي استراتژي CRM، طراحي مجدد فعاليت ها با در نظر گرفتن استراتژي CRM، مهندسي مجدد فرايندهاي كاري، انتخاب نرم افزار مناسب و ارزيابي و كنترل پس از اجرا. هدف از ايجاد استراتژي هاي كسب و كار در سازمان ها و شركت هاي بازرگاني، برنامه ريزي براي تعيين استراتژي ها و فرصت هايي است كه شرايط برنده – برنده را در فضاي رقابتي ايجاد كند كه مستلزم ايجاد تغييرات در نحوه انجام تعاملات و ساختار تجاري شركت است. در اين راه بايد نقش بخش ها و واحدهايي كه با مشتري تعامل دارند به درستي مشخص شود كه كدام واحد مي تواند ارزش افزوده بيشتري را براي مشتري ايجاد كند.

 

 

كليد واژه: استراتژي، فناوري اطلاعات، مدل نظري، مديريت ارتباط با مشتري، بازاريابي

 

 

 

 
فایلی درباره مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری
اجرای مدیریت ارتباط با مشتری
مدل نظری اجرای CRM
مفاهيم مديريت ارتباط با مشتريان
اصول مديريت ارتباط با مشتريان
چالش هاي پيش روي سيستم هاي CRM
پیاده سازی crm در سازمان
پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری
مراحل پیاده سازی crm

  • پروپوزال ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

    پروپوزال ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان رفتن به سایت اصلی این…

  • پاورپوینت جزوه زیست جانوری

    پاورپوینت جزوه زیست جانوری بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام پاورپوینت جزوه زیست جانوری هستید. دانلود فایل…

  • بررسی فقهی و حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری با تأکید بر مقررات بانکی کشور

    اسناد تجاری,بررسی حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری,بررسی فقهی ماهیت تنزیل اسناد تجاری,بررسی فقهی و حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری با…

  • مقاله تعریف و بررسی لغوی و حقوقی خانواده در حقوق ایران و اسناد و مدارک بین الملل

    بزهکاری اطفال,بزهکاری اطفال و نوجوانان,بزهکاری نوجوانان,تعریف و بررسی لغوی و حقوقی خانواده در حقوق ایران و اسناد و مدارک بین…

  • تحلیل و ارزیابی عناوین مجرمانه زن و مرد در قوانین ایران

    آثار جنسیت در عناوین مجرمانه,تحلیل و ارزیابی عناوین مجرمانه زن و مرد در قوانین ایران,دانلود تحقیق آثار جنسیت در عناوین…

  • کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک

    ارزیابی متوازن,برنامه‌ریزی استراتژیک,روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها,سیستم مدیریت استراتژیک,كپلن و نورتون,کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک,کارت امتیازی…

  • ارزیابی مقاصد گزارشهای مالی با اصول اسلامی

    ارزیابی مقاصد گزارشهای مالی با اصول اسلامی,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری,صورتهای مالی,گزارشگری‌ مالی‌,گزارشگری مالی با مبنای اسلامی,نظام اقتصادی…

  • پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع با عنوان بكارگیری شبكه عصبی و كنترل كیفیت رنگ خودرو

    fileina,بكارگیری شبكه عصبی در رنگ خودرو,بهبود كیفیت رنگ,پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع با عنوان بكارگیری شبكه عصبی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع

    ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع,ادبیات و مبانی نظری فعالیتهای ترفیع,پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع,دانلود مبانی نظری فعالیتهای ترفیع,فصل دوم پایان نامه فعالیتهای…

  • دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری

    بهره وری,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان بهره وری,دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت,دستمزد,رابطه…

  • بهینه سازی شرایط کشت برای تولید مواد ضد میکروبی توسط لاکتوباسیلوس

    بهینه سازی شرایط کشت برای تولید مواد ضد میکروبی توسط لاکتوباسیلوس بازدید کننده عزیز در حال مشاهده فایلی با نام…

  • پاورپوینت بررسی انواع کابل های متداول در شبکه

    پاورپوینت بررسی انواع کابل های متداول در شبکه رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل: عنوان: پاورپوینت بررسی انواع کابل های…

  • مبانی نظری ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

    اضافه بار اطلاعاتی وب,تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران,تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی,عوامل موثر بر ایجاد اضافه بار اطلاعاتی…

  • پروژه پایانی رشته مهندسی کامپیوتر،آژانس هواپیمایی به زبان دلفی

    انجام پایان نامه و پروژه,پایان نامه رشته کامپیوتر,پروژه آزانس هواپیمایی,پروژه آژانس هواپیمایی به زبان دلفی,پروژه به زبان دلفی,پروژه پایانی رشته…

  • پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی)

    پاورپوینت ABC,پاورپوینت سیستم مدیریت هزینه,پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت,پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه…