مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته  مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

مفهوم ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به وسیله آن کار کارکنان در فواصل معین و به طور رسمی در سازمان مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. ارزیابی عملکرد تلاشی است نظام مند برای دانستن اینکه خدمات سازمان تا چه حد جوابگوی نیازهای مشتری بوده و توانایی سازمان در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است.به عبارت دیگر ارزیابی عملکرد عبارت است از فرآیند سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاههای اجرایی در چهارچوب اصول و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی در قالب برنامه های اجرایی (عليرضايي, 1381).

 

 

ضرورت ارزیابی عملکرد
صاحب‌نظران‌ و محققين معتقدند‌ كه عملكرد، موضوعي‌ اصلي‌ در تمامي تجزيه و تحليل هاي سازماني است و تصور سازماني‌ كه شامل ارزيابي و اندازه‌گيري عملكرد نباشد، مشكل است. آن ها توجه‌ به موضوع عملكرد سازماني‌ را باعث‌ توسعه سازماني ذكر مي‌كنند و عملكرد‌ را موضوع اصلي در فضاي عملي‌ مي‌دانند.‌ از اين رو‌ ارزيابي عملكرد‌، توجه‌ محققين  سازمان و مديريت‌ و علوم سياسي‌، اقتصاددانان‌ و مديران اجرايي‌ را به خود جلب  نموده است. ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد گردد و در نتیجه انگیزه و فرصت لازم برای ارتقاء کیفیت دستگاه ها را فراهم می نماید.

 

 

كارت امتيازي متوازن
كارت امتيازي متوازن روشي است كه در آن استراتژي سازمان به يك سري شاخص هاي عملكرد قابل اندازه گيري ترجمه شده و ازطريق اجراي آن، سيستمي براي سنجش تحقق استراتژي و مديريت استراتژيك ايجاد مي‌شود. اين مناظر عبارتنداز : منظر مالي ، منظر مشتري، منظر فرايند کسب وکار داخلي و منظر رشد و يادگيري .
كارت امتيازي متوازن يك مفهوم نوين مديريتي است كه به همه مديران در همه سطوح كمك مي‌كند تا بتوانند فعاليت‌هاي كليدي خود را پايش و كنترل نمايند.

 

 

 

روش هاي ارزيابي عملكرد سنتي عمدتاً براساس شاخص هاي ارزيابي مالي هستند. نارسايي معيارهاي مالي به عنوان ابزار سنجش عملكرد شامل موارد زير است: 
•    معيارهاي سنجش عمدتاً كوتاه مدت و غيراستراتژيك هستند. 
•    ارزيابي ها مبتني بر اطلاعات تاريخي است. 
•    ارزيابي ها عمدتاً يك بعدي است. 
•    ارزيابي ها فقط به اطلاعات حسابداري متكي مي‌باشد و 
•    متغيرهاي مهمي مانند كيفيت، نوآوري و رضايت مشتريان درآن لحاظ نمي گردد. 

 

 

 

به طور كلي مي‌توان گفت كه مهمترين نارسايي سنجش هاي مالي، عدم توانايي آن ها در ارزيابي دارايي هاي نامشهود است كه روابط با مشتريان، محصولات و خدمات بديع، كيفيت بالا، فرايند عملياتي پاسخگو، تكنولوژي و پايگاه هاي اطلاعاتي و توانمندي، مهارت و انگيزه كاركنان، نمونه هايي از دارايي هاي نامشهود هستند.در راه دستيابي به استراتژي هاي سازماني آنچه اهميت بسيار دارد اين است كه اول، اهداف استراتژيك سازمان به خوبي ديده شود، يعني مطالعه شود كه به دنبال چه هدف يا اهداف استراتژيك هستيم. دوم، بررسي شود سنجه هاي مناسب براي ارزيابي تحقق اين اهداف كدامند. سوم، بررسي شود كه كميت موردنظر براي هريك از سنجه ها در دوره هاي ارزيابي چقدر بايد باشد و درنهايت، چه برنامه ها و ابتكاراتي براي تحقق اهداف سازماني خود داريم.بي ترديد در اين ميان سنجه هاي شما بهبود شاخص رضايت كاركنان، كاهش زمان چرخه توليد و افزايش كيفيت محصول، تحويل به هنگام محصول به مشتريان، كاهش شكايات آن ها و بازده و گردش دارايي ها خواهد بود. به طوركلي مي‌توان گفت با يادگيري و رشد كاركنان، بهبود در فرايندهاي كسب و كار ايجاد مي‌شود كه اين موجب كيفيت محصولات و درنتيجه رضايت مشتريان، خواهدشد و درنهايت مشتريان، راضي و در آن ها نوعي وفاداري ايجاد مي‌شود كه نتايج مالي قابل توجهي را نصيب سازمان شما خواهندكرد. 

 

 

 

درواقع کارت امتیازی متوازن به ارائه يک چارچوب و يا يک زبان مشترک براي شفاف نمودن استراتژي مي‌‌پردازد و از اندازه گيري براي مطلع نمودن کارکنان در خصوص محرک های موفقيت فعلي و آتي استفاده مي‌کند. با تشريح دقيق نتايج مورد انتظار سازمان و عوامل موثر بر اين نتايج، مديران ارشد به يکپارچه سازی توان و قابليت هاي سازماني و دانش تخصصي نيروي انساني سازمان برای دستيابي به اهداف بلندمدت تلاش می کند.هدف کارت امتیازی متوازن تهيه عوامل كليدي موفقيت كسب و كار براي مديران و ايجاد همرديفي بين عملكرد و استراتژي كلي سازمان مي باشد. نورتن و كاپلان ادعا نمودند كه کارت امتیازی متوازن براي مديران، ابزار هدايت سازمان جهت رقابت پذيري را فراهم مي نمايد(آمارتونگا و بالدری ، 2000).به عبارت دیگر كارت امتيازي متوازن يك تكنيك مديريتي است كه به مديران سازمان كمك مي كند تا فعاليت ها و روند روبه رشد يا رو به افول سازمان را از زواياي مختلف بررسي كنند. در واقع كارت امتيازي متوازن ميزان دسترسي به اهداف سازمان را از طريق سياست هاي كاري انتخاب شده بيان مي كند. اين تكنيك، با تشخيص شاخص هاي دستيابي به اهداف، ميزان مؤثر بودن استراتژيهاي سازمان را بررسي مي كند (كاپلان و نورتون، 1996). 

 

 

 

بردي  اشاره نموده است كه كارت امتيازي متوازن علاوه برارزيابي اجراي استراتژي ها، مي تواند به صورت سيستم سنجش عملكرد راهبردي موسسات بكارگرفته شود. این مدل نه تنها ابزار ارزيابي استراتژي ها است، بلكه يك سيستم ارزيابي راهبردي شركت نيز مي باشد(بردی، 1993). برخي از محققان كارت امتيازي متوازن را يك چارچوب مديريت عملكرد راهبردي منسجم مي دانند، كه سازمان ها را در ترجمه اهداف راهبردي به سنجه هاي عملكردي مرتبط با آنها ياري مي دهد(برمسر و وایت ، 2000). به طور خلاصه كارت امتيازي متوازن، تركيبى از معيارهاى ارزيابى عملكرد است كه شاخص هاى عملكرد جارى، گذشته و نيز آتى را شامل شده و معيارهاى غيرمالى را در كنار معيارهاى مالى قرار مى دهد و ضمن اينكه بينش و ديد همه جانبه اى را به مديران سازمان از آنچه در داخل و خارج سازمان در حال وقوع است ارائه مى كند، چارچوب اثبات شده اى است كه استراتژى سازمان را تشريح و عملياتى مى كند (كريلمن و ماخيجان ، 2005).

 

 

 

فهرست مطالب
 
2- فصل دوم ادبیات پژوهش 14
2-1- مقدمه 14
2-2- مبحث اول: مروری بر مفاهیم ارزیابی عملکرد 14
2-2-1- مفهوم ارزیابی عملکرد 15
2-2-2- ضرورت ارزیابی عملکرد 15
2-2-3- اهداف ارزیابی عملکرد 15
2-2-4- انواع مدل های ارزیابی عملکرد 16
2-2-5- ارزیابی عملکرد سنتی و نوین 17
2-2-6- چرایی انتخاب کارت امتیازی متوازن 18
2-3- مبحث دوم: تفصیل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت 19
2-3-1 معرفی کارت امتیازی متوازن 19
2-3-2 سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن 21
2-3-3- كارت امتیازی متوازن و مناظر آن 24
2-3-4- نقشه استراتژی 34
2-3-5- مزایای كارت امتیازی متوازن 35
2-3-6- گسترش استفاده از كارت امتیازی متوازن 37
2-3-7- کارت امتیازی متوازن در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی 39
2-3-8- گسترش كاركرد كیفیت 40
2-3-9- ماتریس خانه كیفیت HOQ 42
2-4- مبحث سوم: شهرداری اصفهان 44
2-4-1- تاریخچه شهرداری 44
2-4-2- تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان 47
2-4-3- معرفی شهرداری اصفهان 47
2-4-4- تبیین مدل ها و انتخاب مدل مناسب برنامه ریزی استراتژیک در شهرداری اصفهان 49
2-5- مبحث چهارم: پیشینه ای از ادبیات پژوهش 51
2-5-1- پژوهشهای داخلی 51
2-5-2- پژوهشهای خارجی 56
-3-5-2 جمعبندی پیشینه پژوهش 59
 
منابع فارسی 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 
فایلی درباره مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2

مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

  • حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده)

    حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) رفتن به سایت اصلی دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) فصلهای 1 و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های پیشبرد فروش رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت…

  • مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و مصر

    بزه قتل در حقوق کیفری ایران,بزه قتل در حقوق کیفری مصر,دانلود پایان نامه قتل در حقوق کیفری,قتل در حقوق کیفری,قتل…

  • شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

    پایان نامه ERP,پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمان,پایان نامه پیاده سازی erp,پایان نامه عوامل موفقیت پیاده سازی ERP,پیاده سازی erp…

  • تحلیل تطبیقی و مجزا ﻗﺎﭼﺎق زنان ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻓﺤﺸﺎ در ایران و حقوق بین الملل

    بررسی و تحلیل قاچاق انسان به قصد فحشا,پایان نامه قاچاق,پایان نامه قاچاق انسان,پایان نامه قاچاق زنان,تحلیل تطبیقی و مجزا ﻗﺎﭼﺎق…

  • مبانی نظری تشخیص و ردیابی بدافزارها در محدوده رایانش ابری

    دانلود مبانی نظری رایانش ابری,سیستم های تشخیص نفوذ در محاسبات ابری,شناسایی بدافزارها در محیط محاسبات ابری,مبانی نظری امنیت در رایانش…

  • سیستم شخصی سازی شده در آموزش الكترونیكی

    ELearning,electroniclearning,fileina,آموزش الكترونیكی,خرید مقاله و تحقیق آی تی,سیستم شخصی سازی شده,سیستم شخصی سازی شده در آموزش الكترونیكی,سیستم همکاری در فروش فایل,سیستمهای…

  • مدل ها و نظریه های ویژگی های شغلی و تعهد سازمانی و بررسی پیامدهای این دو مولفه

    پایان نامه رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی,تعهد سازمانی کارکنان,دیدگاه آلن و مایر از تعهد سازمانی,رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد…

  • پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

    بازارهای ایرانی,پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی,دانلود پروژه بازارایرانی,دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید,دانلود پروژه معماری بازار ایرانی,طراحی معماری…

  • ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران,پایان نامه با موضوع مدیریت دانش,پایان نامه مدیریت دانش doc,پیاده سازی…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

    اثرات پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند,اثرات تبلیغات تجاری بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند,ارزش ویژه…

  • کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی

    پست فشار قوی,تجهیزات انتقال انرژی,ترانسفورمر,دانلود کارآموزی برق قدرت,دانلود مقاله پست های فشار قوی,زمین کردن,سکسیونر,شین وشین بندی,کارآموزی برق قدرت با عنوان…

  • پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد

    پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی پاسخ تمرینات و مسائل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش

    ادبیات نظری سنجش مدیریت دانش,ادبیات و مبانی نظری سنجش مدیریت دانش,پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش,دانلود مبانی نظری سنجش مدیریت دانش,فصل…

  • پاورپوینت اهداف حسابرسی (فصل ششم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)

    پاورپوینت اهداف حسابرسی (فصل ششم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت اهداف حسابرسی (فصل…