چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری

 

 

 

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 
فایلی درباره چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری

مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
دانلود مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

  • گزارش كار كارگاه و آزمایشگاه برق تأسیسات

    fileina,استفاده از اوسی لوسکوپ,استفاده از دیود نوری و دیود زنر همراه با یك مقاومت متغیر بصورت موازی با دیود زنر,استفاده…

  • پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع ارزیابی متوازن

    پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع ارزیابی متوازن رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت…

  • نگرش شغلی با تاکید بر تمایل به ترک شغل و رضایت شغلی

    نگرش شغلی با تاکید بر تمایل به ترک شغل و رضایت شغلی رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه و پایان…

  • مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

    استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه,پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای بیمه,مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع…

  • تاثیر اجرای سامانه HRM در ارزشیابی عملکرد کارمندان سازمان

    ارزشیابی عملكرد كاركنان,تاثیر اجرای سامانه HRM در ارزشیابی عملکرد کارمندان سازمان,دانلود پایان نامه صنایع غذایی,دانلود پایان نامه مهندسی صنایع غذایی,مدیریت…

  • مبانی نظری بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

    مبانی نظری بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی رفتن به سایت اصلی…

  • بررسی حق اشتغال زنان با نگاهی بر قوانین ایران و اسناد بین المللی

    بررسی حق اشتغال زنان با نگاهی بر قوانین ایران و اسناد بین المللی,حق اشتغال زنان,حق اشتغال زنان در اسناد بین…

  • مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

    مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مدل سازی ترانسفورمر با اثر اشباع

    اثر اشباع,دانلود پایان نامه شبیه سازی ترانسفورماتور,دانلود پایان نامه مدلسازی ترانسفورماتور,دانلود پایان نامه مهندسی برق,روشهای مختلف اشباع ترانسفورماتور,مدل سازی ترانسفورمر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارایی و انواع آن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارایی و انواع آن رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری رشته مدیریت مبانی نظری…

  • پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در بقاء سازمان در محیط رقابتی

    پرسشنامه اهمیت نقش رضایت مشتری در بقاء سازمان در محیط رقابتی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه اهمیت نقش…

  • ارائه یک پروتکل بهینه دسترسی به رسانه برای شبکه های حسگر بی سیم و بررسی بازدهی آن

    ارائه یک پروتکل بهینه دسترسی به رسانه برای شبکه های حسگر بی سیم و بررسی بازدهی آن,پروتکل بهبود یافته مبتنی…

  • تحلیل نقوش هندسی و گره چینی در منبرهای مساجد قدیمی

    بررسی گره های منبرهای مساجد,بررسی نقوش اسلامی منبرهای مساجد اصفهان,بررسی نقوش منبرهای مساجد,تحلیل نقوش هندسی و گره چینی در منبرهای…

  • طراحی سیستم های تبرید و سردخانه

    انواع سیستم های تبرید,پروژه طراحی سردخانه,پروژه طراحی سیستمهای تبرید و سردخانه,دانلود پروژه طراحی سیستم های تبرید,دانلود پروژه طراحی سیستم های…

  • نگرشی به روش تحلیلی SWOT

    برنامه‌ریزی استراتژیک,تحلیل SWOT,ترکیب تحلیل SWOT با کارت امیتازات متوازن,کاربرد تحلیلSWOT در سطح کشور,ماتریس سوآت,مراحل انجام آنالیز SWOT,نگرشی به روش تحلیلی…